3 tipy, jak proměnit nakupujícího na stálého zákazníka
Pokud stojíte za malým začínajícím e-shopem, každý nový zákazník je důvodem k oslavě. Z dlouhodobého hlediska ale to, že váš brand našel a dal vám přednost před konkurencí, nestačí. Aby váš byznys fungoval a mohl se rozrůstat, zákazníci se musí pravidelně vracet. Jak tedy zařídit, aby u vás nakupovali znovu a znovu? Můžete samozřejmě spoléhat na perfektní produkt a jeho vysokou kvalitu. V mnoha případech to postačí. Pokud si však chcete zákazníka „pojistit“, čtěte dál.
1) Přidejte do balíčku něco extra
Jestli můžete k objednávce přibalit dárek zdarma, rozhodně to udělejte. V některých odvětvích jsou hodně oblíbené třeba různé nálepky, odznáčky a nebo náramky. K dražším objednávkám pak přidejte nejrůznější taštičky, ve kterých může zákazník produkt přenášet, nebo jiný typ textilu s potiskem, ideálně s vaším originálním motivem. Fantazii se však meze nekladou a čím kreativnější v tomto směru budete, tím spíše zákazníka zaujmete. Nejlépe uděláte, když si dárky zdarma necháte vyrobit na míru a umístíte na ně vaše logo.
2) Dejte si záležet na balení
Jakmile máte něco extra, co přidáte k objednávce, zamyslete se nad tím, jak to všechno zabalíte. První dojem je důležitý, a pokud zákazníkovi nabídnete něco víc než jen bílou obálku, rozhodně si vás zapamatuje. Zvolit můžete třeba hezkou lepenkovou krabici a nebo jednoduše zabalenou zásilku, kterou ozdobíte vaším logem.
3) Udělejte zásilku osobnější
Ručně psané poděkování za objednávku může působit jako zbytečná ztráta času. Pokud však máte e-shop, který je teprve v začátcích, a nemusíte denně řešit stovky objednávek, možná byste měli zvážit, zda si na milý vzkaz neudělat chvíli času. Vaši první zákazníci by totiž měli být právě ti, kteří vám pomohou šířit povědomí o značce, a proto se vyplatí věnovat jim speciální péči.
Tipy, jak proměnit nakupující ve stálé zákazníky, už máte, nyní tedy nezbývá nic jiného, než převést je do praxe. Začněte třeba tím, že si necháte potisknout originální dárky do vašich objednávek!