CRM systém je multifunkční nástroj. Zvládá řízení vztahů i project managment
Moderní podnikatelské prostředí klade na firmy mnohem větší nároky než v minulosti. Prim nyní hrají dvě klíčové oblasti, které by neměl podceňovat žádný podnik – a to bez ohledu na velikost. Řeč je o řízení vztahů se zákazníky (CRM) a projektovém managementu. Ačkoliv jde o dvě samostatné disciplíny, jejich propojení přináší nečekané výsledky.
Historie CRM systémů je poměrně dlouhá, ovšem doby, kdy sloužily především jako databáze klientských informací, jsou dávno pryč. Software se postupem času transformoval na sofistikovaný marketingový nástroj a zvládá také projektové řízení.
Jak vám CRM pomůže při řízení projektů?
Konkrétní přínos vhodně zvoleného CRM systému pro projektového spočívá především v usnadnění komunikace a sdílení informací v rámci týmu. Když se obchodníkovi podaří získat novou zakázku a zadá všechny relevantní informace do databáze, projektový manažer dostane okamžitě k dispozici veškeré potřebné podklady pro nastavení a řízení konkrétního projektu.
Tím však benefity CRM pro project managemenet nekončí. Díky možnosti individuálního nastavení workflow a specifických pracovních postupů může systém projektovým manažerům usnadnit jejich práci a přinést výraznou časovou úsporu.
Jednou z dalších výhod je ovšem automatizace procesů. CRM systémy dokážou převádět komunikaci s klienty na konkrétní obchodní příležitosti a ty následně transformovat na projekty. Projektoví manažeři se mohou spolehnout na funkce jako automatické generování úkolů či upozornění na blížící se deadliny. Tím se minimalizuje riziko zmeškání důležitých termínů.
Projektovému řízení vládne eWay-CRM
Mezi CRM systémy, které disponují pokročilými funkcemi pro efektivní řízení projektů, patří například české eWay-CRM. Vyzkoušet si ho můžete zcela zdarma – a ve verzi FREE používat po neomezenou dobu.