Jak probíhá tvorba e-shopu na míru?

Rate this post

Nic jako univerzální e-shop neexistuje. Každý e-shop je totiž jiný, má jiného ducha a je sestaven tak, aby uměl prodávat. K tomu, aby se ovšem v moři e-shopů, se kterými se v současné době roztrhnul pytel, neztratil, je třeba, aby obsahoval veškeré funkce, které si zákazník žádá.

Hezké prostředí a důvtipná grafika nestačí. Klienti požadují dostatek platebních metod, ucelený výběr položek, kvalitní rozhraní, které otevřou i na své tabletu či mobilu a také strategii, která je osloví a nebude příliš vtíravá.

A přesně toto vám může nabídnout pouze strategicky zpracovaný e-shop na míru.

Jednotlivé fáze tvorby e-shopového řešení na míru

Ve zkratce bychom mohli jednotlivé fáze e-shopového řešení na míru rozdělit do několika málo bodů.

  • Dobrý nápad je základem úspěchu
  • Způsob importu dat do daného e-shopu
  • Důležité je i propojení vašeho byznysu se třetími stranami
  • Jednotlivé funkce a různorodé platební metody v souladu s dobrým nápadem jdou ruku v ruce

Jaká nastavení si bude váš e-shop na míru žádat?

Pokud se budeme řídit zmíněnými body, bude náš e-shop na zakázku jistě prosperovat. Pokud tedy máte v hlavě nápad na to, jakým směrem by se měl váš virtuální obchod ubírat, sem s ním. Pokud si nevíte rady, každá dobrá společnost na tvorbu e-shopu na míru vám s prvotními myšlenkami, které nejsou ucelené, ráda pomůže.

K tomu, aby se o vašem e-shopu lidé dozvěděli, bude třeba, aby znali klíčová slova, která na vašem e-shopu naleznou. Agentury, které tvoří e-shopy na zakázku, mohou analýzu klíčových slov vytvořit a vám následně připluje spousta nových zákazníků.

Vytvoření e-shopu na míru si totiž žádá mnohem více, než jen ucelený seznam výrobků a jejich fotografie. Dále bude třeba propojit váš e-shop se systémem takzvaných třetích stran. Nákupní procesy tak můžete rozšířit o další dopravce, mezi které patří například Uloženka či Geis či o nové platební brány, jako například PayPal či GoPay.

Nesmírně důležitá je rovněž i takzvaná B2B zóna, která umožňuje zákazníkům, jenž na vašem e-shopu nakupují, shrnout své jednotlivé objednávky, jejich stav, historii fakturací, a dokonce i samotných reklamací.

O příjemných bodových kontech, které jsou ve vašich rukách a nové zákazníky jistě přilákají, ani nemluvě.

Integrace s ERP a platební metody

Pokud připravujete pro svou firmu větší e-shop, jistě je dobré zauvažovat nad integrací s ERP. V tomto případě se jedná o způsob, jakým můžete svůj e-shop propojit se systémem, který běžně používáte k evidenci cen, materiálů a také jednotlivých skladů.

Tyto a mnohé další možnosti nabízí právě e-shop na míru a zejména v tomto ohledu je takovýto e-shop pro konečného majitele zajímavějším, než samotný pronájem e-shopu či jiná zcela bezplatná možnost.

Co se týče platebních metod, tak kromě klasického přijímání české koruny můžete svým zákazníkům nabídnout možnost zaplatit i v měně cizí a to například v eurech či dolarech. Tyto a mnohé další funkce, které budou mít vliv na platební morálku vašich zákazníků, lze vždy jednoduše do celého e-shopu přidat a v případě jejich nevyužití, je opět odebrat.

Autor: Zoner inShop – profesionální e-shopové řešení

Podobné články...