Slevové portály mají výhody, ale i mnohá rizika. Na co dát pozor?

Je to už pěkná řádka let, co se u nás začaly objevovat první slevové portály. V první chvíli to skutečně vypadalo jako něco, co nemá obdoby. Nabízely možnost využít různých služeb, a to se slevou, která běžně přesahovala i 50 procent. Rázem se staly velkým hitem. Hlavně v oblasti:

  • Stravování
  • Cestování
  • Kosmetických procedur

I nyní jsou slevové portály možností, jak nakoupit zboží, ale i služby velmi výhodně. Mají však i svá rizika, na která je dobré dát si dobrý pozor. Jaká rizika to jsou? Podívejte se s námi.

Slevové portály mohou zkrachovat

Pokud jde o jeden z největších problémů, který se může objevit, je krach slevového portálu. A nepomůže ani půjčka pro OSVČ nebo firmu, která by to oddálila. Co to pro vás znamená? Velmi často je to problém s tím, že nebudete moci využít zakoupeného voucheru. Dochází totiž k celkem komplikovanému problému. Slevové portály fungují tak, že si zaplatíte voucher, který vás opravňuje k využití služeb v konkrétním podniku. Zde už nic neplatíte, jenom předložíte voucher. A peníze za službu posílá slevový portál danému podniku v rámci svého vyúčtování.

I slevové portály mohou krachovat

I slevové portály mohou krachovat

A co se stane, když slevové portály postihne krach? Vy jste zaplatili za voucher a budete ho chtít využít. Daný podnik však toto může odmítnout, jelikož nedostal zaplaceno, a tak by poskytl službu zdarma. Vzniká tak celkem komplikovaná situace, která může vést až k tomu, že nemáte peníze, ani jste nezískali to, k čemu vás daný voucher opravňoval.

Slevový portál nemusí vždy nabízet jenom výhodnou slevu

Pokud se podíváte na několik nabídek, které vám slevový portál předloží, může vás na první pohled zaujmout právě výše slevy. Jak jsme již zmínili, tak ponížení ceny o více než padesát procent není nic výjimečného. Nutno ale říci, že ne vždy je sleva tak výhodná, jak se může zdát. Je častým nešvarem, že slevové portály, ale i samotné podniky mají za cíl zákazníka spíše ošulit. Původní ceny tak mohou navýšit. Jak konkrétně?

  • Klasické ceny v době slevové akce zvednou
  • Přidávají navíc různé služby
  • Vytvářejí neveřejné balíčky

Toto všechno může být ukázka toho, že velká sleva není vše. To, že jsou záměrně navýšeny klasické ceny, už hraničí s podvodem. Pokud jde o další dvě cesty, ty nejlépe popíše konkrétní příklad. Klasické ubytování může stát 1 000 Kč. Na slevovém portálu se však prodává dané ubytování, spolu s lahví vína, piknikovým košíkem, či jiným doplňkem. Cena se tak navýší i na 2 000 Kč, a z těch se dá poloviční sleva. Zákazník tak sice získá za stejnou cenu věci navíc, ale skutečně je chce? Mnohdy by více ocenil poloviční snížení klasické sazby za noc a platil 500 Kč.

Podívejte se na slevové portály seznam a vybírejte podle hodnocení

V prvních několika letech bylo slevových portálů více než stovka. Takto velký boom to byl. Nyní už se trh poměrně výrazně pročistil a došlo k tomu, že je jich jenom na několik desítek. A to máme na mysli všechny, co existují. Při konkrétním nákupu se doporučujeme podívat na slevové portály seznam. Proč? Jelikož jedině tak zjistíte, které jsou velké, známé a férové, a které jsou poměrně rizikové. Ideální je, když je součástí daného seznamu také jeho hodnocení. Rázem si uděláte dobrý obrázek o tom, kde chcete voucher koupit. Podívejte se třeba i na registr plátců DPH a s tím spojenou spolehlivost. To proto, že platíte v podstatě předem. A pokud jde o podvodný slevový server, může se stát, že budete mít jenom neplatný voucher, a peníze budou pryč. Nic neobvyklého nemusí být ani to, že jsou prodávány i neexistující slevy u neexistujících firem. To už je však zcela jasný podvod, který by měl končit hlavně v rukách policie.

Zajímají vás slevové portály pobyty? Některé vás mohou omezovat

Pokud se podíváme na to, které slevy jsou nejoblíbenější, tak musíme říci to, že nejvíce nabízejí slevové portály pobyty. A ty jsou také nejvíce kupovány. I zde je ale možné riziko. Doporučujeme si důkladně přečíst konkrétní popis a hlavně podmínky uplatnění slevy. Sice by si měli být všichni zákazníci rovni, ale jak se ukazuje, ti se slevovým voucherem jsou často až na druhé koleji. Co to znamená? Mnohdy jsou pevně dané termíny, kdy je možné voucher využít a kdy naopak nikoliv. Někdy je možné ubytování třeba jenom ve všední dny, nikoliv o víkendech. Jindy mohou být přesně daná ohraničení, která jsou spojena s tím, kdy zákazník, který přijde na voucher, jednoduše nemá šanci. Stručně řečeno – zákazník s voucherem je často ten, kdo má vyplnit období, které s ohledem na turistický ruch není příliš ideální.

Rizikem je i krach firem – reálných poskytovatelů slevy

Posledním rizikem, se kterým mohou být spojeny slevové portály, je rozhodně to, že zkrachuje daný reálný poskytovatel slevy. Tedy hotel, penzion, ale třeba i restaurace, nebo kosmetický salon, který pohltí dluhová past. Jaký zde vznikne problém? Vy jako zákazníci máte koupený a zaplacený voucher. Dané peníze již slevový portál odeslal danému konkrétnímu podniku. A tak nemáte peníze, ani možnost využití. A je pochopitelné, že slevové portály s tím obvykle nic dělat nemohou, jelikož jsou jenom prostředníkem. Tedy místem, kde se slevy inzerují, prodávají, ale reálné služby už poskytuje někdo jiný. Je proto dobré ověřit si kvalitu a tradici místa, kde se chystáte slevový voucher využít. Někdy lze i podle recenzí odhadnout, že to s ním nemusí být dokonalé.

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *