Jaká pozitiva může přinášet frančíza? Zmapovali jsme společně ty hlavní

Pokud se někdo rozhodne pro to, že se postaví na vlastní nohy a začne podnikat, tak může jít hned dvěma cestami. Ta první je taková, že vybuduje podnik takzvaně na zelené louce. To znamená, že začne sám se svým vlastním nápadem, postaví vlastní značku a vše bude realizovat s cílem být úspěšný. A potom je tu ještě cesta číslo dvě, která nese název frančíza. To je možnost, která se poslední roky stává poměrně vyhledávanou. Proto je dobré podívat se na několik důvodů, proč tomu tak je.

Co je frančíza?

Aby bylo vůbec možné zmapovat všechny hlavní výhody, které frančíza má, je třeba se nejprve podívat na to, o co je frančíza. V podstatě se jedná o unikátní druh podnikání, které je postaveno na využívání jiné značky. A nejenom jí. Je využíváno mnoho dalších věcí, jako třeba:

  • Standardy
  • Marketing
  • Produkty

V praxi to znamená, že podnikatel osloví značku s tím, že by chtěl podnikat, nadneseně řečeno – jejím jménem. A tímto způsobem vzniká daná frančíza. Daný podnikatel a jeho byznys je součástí jednoho velkého řetězce, kde je hlavní majitel značky, a jinak jsou jednotlivé podniky provozovány různými osobami. A i když to může přinášet i několik negativ, my se naopak podíváme na to, jaká to má pozitiva.

Frančíza je nabízena mnoha velkými firmami

Frančíza je spojena s řadou oborů

Frančíza je spojena s řadou oborů

První pozitivum je spojeno s tím, že když se některý z podnikatelů rozhodne pro to, že frančíza bude směr, kterým se bude chtít vydat, tak má jistotu, že bude mít rozhodně z čeho vybírat. Pokud pomineme různé menší a spíše lokální podnikatele, je třeba říci, že na našem trhu je nabízeno ohromné množství variant toho, v jakém segmentu je možné podnikat a také pod jakou značkou. V podstatě většina známých tuzemských, ale i celosvětových sítí funguje na tomto konceptu. I proto může podnikatel volit ten směr, který mu nejvíce vyhovuje.

Frančíza na prodej nabídne řadu různých odvětví

Výše jsme uvedli, že není problém zvolit z řady velkých a celosvětově známých firem. S tím rozhodně souvisí ještě jedno poměrně zajímavé as unikátní pozitivum. A to takové, že nemusí být problém zvolit si také z celé řady různých odvětví. Proto pokud má některý z podnikatelů zkušenosti v některém segmentu, může to být právě frančíza na prodej v daném oboru, která se stane jeho budoucím byznysem. Nezapomeneme uvést oblasti, které jsou nejznámější. Jedná se o:

  • Pobočky rychlého občerstvení
  • Obchody s různým zbožím
  • Kavárny, bary a restaurace

Význam slova frančíza je spojený i s marketingovou podporou

Jdeme na další plus, které význam slova frančíza, ale samotný podnikatelský koncept vlastně dokáže přinášet. Nyní musíme mluvit o tom, že pokud je realizováno podnikání touto formou, přináší to pozitiva spojená hlavně s marketingovou podporou. Podnikatel tak nemusí zkoušet různé strategie, stejně jako nemusí eliminovat špatné cesty a hledat ty dobré. Osvědčenou a fungující marketingovou podporu mu poskytne právě mateřská společnost. Navíc když jde o známou značku, mají o ní lidé povědomí a služeb využívají už jenom proto, že s ní jsou spokojeni.

Také nelze zapomenout na různé globální formy podpory. Zde dochází třeba k posílení brandu na celostátní úrovni. Z toho může těžit každý podnikatel, pro kterého se stala frančíza zdroj obživy. Kdo uvidí reklamu na značku třeba v televizi, tak ten se může zajít podívat právě do daného nejbližšího podniku.

Podmínky na zřízení frančízy nemusí být náročné

Samozřejmě určité podmínky tu jsou, ale nemusí to znamenat, že by byly jakkoliv náročné. Mimo jiní i kvůli celkové podpoře mateřské firmy, které podnikatele s minimem zkušeností vše naučí. A tak zřízení takové frančízy může být spojeno jenom s tím, že bude nutné najít odpovídající prostor, nebo s tím, že bude nutné mít určitý kapitál. ten může řešit kontokorent,  nebo třeba americká hypotéka. Ten se však použije na zafinancovánaí vybavení, což by daný podnikatel musel tak jako tak – tedy, i kdyby podnikal sám na sebe, a budoval vlastní značku. Samozřejmě každá konkrétní značka může mít v rámci odvětví a konceptu podmínky jiné, a tak je vždy vhodné se s nimi seznámit.

Existuje dokonce i frančíza internetového obchodu

Opomíjet nelze ani to, že žijeme v moderní době a vše se tak jeví mnohem jednodušší, než bylo. A to díky rozvoji internetového podnikání. Tím chceme říci, že to nemusí být nutně jenom klasické podniky, které lze provozovat. Velkým hitem dnes může být třeba i frančíza internetového obchodu. Jak to funguje? V podstatě jde o provozovanou výdejnu konkrétního zboží, která vydělává na obratu, který je spojený právě s tím, že si sem lidé chodí pro své objednané zboží. Neřešíte tedy clo a řadu dalších věcí, jelikož to je věc mateřské firmy.

Franšíza může být dokonalou volbou pro začínajícího podnikatele

S čím je spojeno poslední pozitivum, na které se podíváme? Je spojeno s tím, že franšíza může být ideálním startem do světa byznysu pro toho, kdo chce začít podnikat. Proč? Jelikož se vše naučí a doslova nasedne do rozjetého vlaku. Kdo buduje novou vlastní značku, má méně šancí na úspěch, než ten, který využije velkého a propracovaného zázemí. V praxi můžeme mluvit o situaci podobné té, jako by byl začínající podnikatel manažerem v zácviku, vše se postupně učil a následně aplikoval do praxe. Takto to ale dělá ve svém vlastním podniku. Tedy nedostává určitý plat, ale jeho výdělek se odráží na obratu jeho pobočky, kterou sám provozuje. Peníze může dávat na spoření, utrácet je, či cokoliv jiného.

Podobné články...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *